این مطلب ۴۹۴۴ بار خوانده شده

۵ قانون کلی برای امنیت بیشتر در اینترنت

اطلاعات از طریق اینترنت به تمام جهان ارسال می شود، آنهم با سرعتی که قبل از این غیرقابل تصور بود. همه چیز تنها با فشردن یک دکمه. اما همانند هر تکنولوژی دیگر، اینترنت نیز پتانسیل هایی از جنس خوب و بد دارد. در این عصر سرعت و پیشرفت، ایمن نگاه داشتن خود بیشتر شبیه چشم اندازی است که در دوردست ها قرار گرفته اما با رعایت نکاتی ساده می توان شرایط را برای خود و خانواده ایمن تر کرد.

 

5 قانون کلی برای امنیت بیشتر در اینترنت

عقل سلیم

شما درب منزل خود را در شرایطی که کلید روی آن قرار دارد، باز نمی گذارید، شماره نامه بیمه خود را در اختیار غریبه ها قرار نمی دهید و یا در هنگام خرید به فروشنده اجازه نخواهید داد تا کارت بانکی شما را ۵ بار استفاده کند! تمامی این نگرانی ها را از زندگی عادی خود به زندگی مجازی منتقل کنید. هیچ موردی در رابطه با فضای مجازی جادویی نیست؛ اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می رسد به حقیقی بودن آن شک کنید.

محافظت از اطلاعات شخصی

برخی افراد اگر اطلاعات کافی در رابطه با زندگی شما داشته باشند، قطعا آن را خراب خواهند کرد. افراد سودجو براحتی می توانند از کارت های اعتباری شما استفاده کرده و حتی برای دریافت وام با اطلاعات شخصی دیگران اقدام کنند، البته جرائم به موارد مطروحه ختم نمی شوند. و این اهمیت حفاظت از اطلاعات شخصی را به ما گوشزد می کند. هیچگاه اطلاعات شخصی خود را از طریق ایمیل و یا پیام های فوری به دوستانتان ارسال نکنید زیرا این ها روش هایی ایمن به شمار نمی آیند.

استفاده از فایروال

فایروال ها مانند قفل آویز برای یک در هستند. بدون استفاده از قفل، بازکردن در بسیار آسان تر است اما امنیتی در کار نخواهد بود. فایروال ها به شما می گویند کدام نرم افزار در رایانه به شبکه متصل شده و این امکان را فراهم می کند تا ارتباط های مذکور را متوقف کنید. استفاده موثر از فایروال ها نیازمند داشتن اطلاعات در رابطه با نرم افزار ها و شناسایی لزوم دسترسی آنها به اینترنت است. نگران نباشید! در هر صورت، پس از مدتی با نرم افزاها و نوع فعالیت فایروال ها آشنا خواهید شد.

 

5 قانون کلی برای امنیت بیشتر در اینترنت

ضد بدافزاها

ویروس ها و اسپای ورها(نرم افزاهای جاسوسی) بسیار خطرناک هستند زیرا درون رایانه شما به فعالیت می پردازند بدون آنکه اطلاعی در این رابطه داشته باشید. یک ویروس با طراحی پیشرفته می تواند اطلاعات شما را به رغم تدابیر امنیتی دچار مخاطره کند. اگر از سیستم هامل ویندوز استفاده می کنید و به سادگی به اینترنت متصل می شوید به همان سهولت نیز آلوده ویروس ها خواهید شد. از این رو نسبت به دریافت آخرین به روز رسانی ها برای نرم افزار ضد ویروس خود اطمینان حاصل کنید.

از شبکه بی سیم محافظت شده استفاده کنید

شبکه های بی سیم رایگان برای دنبال کردن مسیر در نقشه های گوگل(نرم افزار گوگل مپس) در پمپ بنزین بسیار جذاب هستند، اما شما اطلاعاتی در رابطه با استفاده کنندگان اینگونه شبکه ها و اینکه قابل اعتماد هستند را در اختیار ندارید! هیچگاه در یک شبکه بی سیم ناشناس به اطلاعات حساس مراجعه نکنید. این شبکه ها یکپارچه نیستند و هکرها تنها با یک لپ تاپ می توانند کلمات عبور و رمزهای شما را از آن خود کنند. پس؛ از چنین شبکه هایی با احتیاط استفاده کنید و فعالیت های بانکی و موارد مشابه را تا دسترسی به شبکه ای ایمن متوقف کنید!

انتهای پیام/م

مقالات

نظرسنجی

نظر شما در مورد طراحی سایت جدید ما و مقایسه آن با سایت قبلی چیست؟
سایت جدید بهتر است
۳۰%
سایت قبلی بهتر بود
۱۸%
سایت جدید خوب است اماکامل و جامع نیست
۱۷%
نظری ندارم
۳۶%
تمام آرا: ۵۵۱