این مطلب ۳۷۴۲ بار خوانده شده

روش هاي خلاقانه براي حفظ ازدواج

 ازدواج ارتباطي روحاني ميان دو نفر است و افرادي را كه تصميم گرفته اند تا پايان عمر در كنار يكديگر باشند به هم پيوند مي دهد.با اين حال حتي ازدواج هاي موفق نيز مشكلاتي دارند. اگر در ازدواج خود با مشكلاتي برخورد كرده ايد، مي توانيد با به كار بستن شيوه هاي خلاقانه آنها را حل كنيد.

آيا آماده هستيد؟ پس، شروع مي كنيم!

چند روش خلاقانه

۱- با همسرتان ارتباط صادقانه برقرار كنيد. ارتباط مناسب منجر به درك بهتر و رابطه اي مستحكم تر مي شود. اگر در مورد نيازها و انتظارات خود صادق نباشيد ميان شما و همسرتان شكاف بزرگي ايجاد مي شود. بنابراين به اين مسئله اهميت دهيد و در روياهاي يكديگر سهيم شويد.

۲- به همسر خود احترام بگذاريد و براي احساساتش ارزش قائل شويد. حتي اگر با عقايد همسرتان موافق نيستيد به حرفهاي او گوش دهيد و وي را براي سهيم كردن شما در عقايدشان تشويق كنيد.

به علاوه شما بايد علاقه خود را به همسرتان نشان دهيد. شما مي توانيد با پختن غذاي مورد علاقه او، گفتن جملات تشكرآميز، خريدن گل و شيريني و هديه اي كوچك محبت خود را ابراز كنيد.

۳- به همسر خود آزادي عمل بدهيد. اگر همسرتان مي خواهد مدتي با خودش خلوت كند او را مورد سرزنش قرار ندهيد. به جاي اين كار وي را ترغيب كنيد كه با دوستان و اعضاي خانواده به گردش برود. شما بايد به همسرتان اعتماد داشته باشيد.

در ضمن خودتان نيز گاهي با دوستان و اعضاي خانواده خود به گردش برويد.

۴- با همسر خود همكاري كنيد، هيچ كس دوست ندارد هر روز با يك آدم ناخوشايند سر و كار داشته باشد.

هر چند شما بايد عقايد خود را ابراز كنيد ولي مي توانيد اين كار را به شيوه اي دلپذير انجام دهيد. با روحيه همكاري و از خودگذشتگي مي توانيد شكاف ميان خود و همسرتان را از ميان ببريد.

۵- اوقات مفيدي را در كنار همسرتان سپري كنيد.

زمان يكي از بهترين موهبت هايي است كه مي توانيد به او بدهيد. هر روز ساعاتي را در كنار همسرتان بگذرانيد. در ضمن گاهي براي بيرون رفتن با او قرار بگذاريد. با اين كار مي توانيد با همسرتان ارتباط سازنده اي برقرار كرده و علاقه خود را به او نشان دهيد.

۶- ترديدي در اين مورد وجود ندارد كه داشتن ازدواجي موفق نياز به گذشت زمان و تلاش طرفين دارد ولي اگر براي نجات ازدواج خود از شيوه هاي خلاقانه استفاده كنيد، مي توانيد ارتباطي سازنده داشته باشيد كه هر روز پربارتر مي شود. موفق باشيد.        

           

 

 

 

مقالات

نظرسنجی

نظر شما در مورد طراحی سایت جدید ما و مقایسه آن با سایت قبلی چیست؟
سایت جدید بهتر است
۳۰%
سایت قبلی بهتر بود
۱۸%
سایت جدید خوب است اماکامل و جامع نیست
۱۷%
نظری ندارم
۳۶%
تمام آرا: ۵۵۱