این مطلب ۳۷۹۰ بار خوانده شده

خانه‌داری پُراسترس‌تر‌ین شغل دنیاست!

 پژوهش جدید محققان حاکی از آن است که خانه‌داری و رسیدگی به کارهای منزل بیش از شاغل بودن در خارج از محیط خانه پُراسترس‌تر‌ است.

 

به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، پژوهش جدید محققان بیان‌گر آن است که نگرانی درباره کارهای خانه مانند نظافت و آشپزی برای سلامت قلب افراد بسیار خطرناک است.

 

محققان آمریکایی طی این پژوهش، بیش از ۱۰۰ زن و مرد شاغل را مورد بررسی قرار داده و دریافتند افرادی که بیشترین مسئولیت را برای اداره منزل به عهده می‌گیرند، فشارخونی به مراتب بالاتر از افردی که انجام آن‌ها را به همسر خود واگذار کرده بودند، دارند.

 

این پژوهش که نتایج آن در نشریه " Psychosomatic Medicine" منتشر شده همچنین بیان‌گر آن است که عامل این مسئله میزان کار نیست، بلکه استرس درباره چگونگی برآمدن از پس کار‌ها است.

 

بالاترین میزان فشارخون ناشی از نگرانی‌هایی درباره انجام‌ کارهای روزانه مانند نظافت، آشپزی و انجام خریدهای منزل است.

 

انجام تعمیرات اتومبیل، پرداخت قبوض و تنظیم بودجه منزل در رده‌های بعدی قرار داشتند و نکته جالب آن بود که نگهداری و مراقبت از فرزندان یا حیوانات خانگی تاثیری بر روی فشار خون افراد ندارد!

 

باوجود آن‌که صدها پژوهش به منظور بررسی ارتباط استرس محیط کار و ابتلای افراد به حملات قلبی و سکته صورت گرفته است، اما ارتباط انجام کارهای منزل و رسیدگی به خانواده و اثرات مشابه، مغفول مانده است.

 

حملات قلبی بزرگترین عامل مرگ در انگلیس است. سالانه ۲۷۰ هزار نفر به آن دچار شده و از هر ۳ نفر یکی پیش از رسیدن به بمارستان، در اثر آن جان می‌بازد.

 

بنابر نتایج پژوهش محققان مدرسه پزشکی دانشگاه پیتسبورگ  خانواده‌هایی که از نظر وضعیت مالی در سطح مناسبی قرار نداشتند بیش از دیگر خانواده‌ها تحت تاثیر این مسئله بودند.

 

 

مقالات

نظرسنجی

نظر شما در مورد طراحی سایت جدید ما و مقایسه آن با سایت قبلی چیست؟
سایت جدید بهتر است
۳۰%
سایت قبلی بهتر بود
۱۸%
سایت جدید خوب است اماکامل و جامع نیست
۱۷%
نظری ندارم
۳۶%
تمام آرا: ۵۵۱